Ångerrätt, retur & reklamation

Vid köp av varor hos oss gäller alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi följer distansköpslagen. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss detta inom 14 dagar från det att du eller ditt ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen). Om en avbeställning görs innan ordern skickats iväg så annulleras denna och eventuell återbetalning sker inom 3 dygn. För att säkerställa att ordern makuleras ta telefonkontakt med oss vardagar mellan 8-18 på telefon 0317760100 eller mejla oss info@ceylonstore.se

Observera att rätten att ångra ett köp utan skäl inte gäller för alla varor. Den gäller ej för varor som har en bruten försegling, ej heller för livsmedel eller kosttillskott då dessa ofta är känsliga varor som snabbt kan försämras vid felaktig hantering/förvaring, vidare så gäller ångerrätten inte heller för varor som beställts in specifikt för en kund, och som normalt inte lagerförs.

Paket som inte hämtas ut hos ombud faller inte inom ramen för ångerrätt och vi förbehåller oss rätten att debitera kunden 200 sek i avgift för nedlagt arbete och fraktavgifter.

Vid utövande av ångerrätten betalar du som kund returfrakten och du ansvarar för varans skick efter det att du tagit emot beställningen, samt under returfrakten. Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum meddelande om utövande av ångerrätt lämnades till oss. Varan ska skickas väl emballerad, och i fint skick tillsammans med följesedeln där kund meddelar att varan kommer i retur.

Returer ska skickas till företagets adress